räkfrossa

gomorron ni kära!
var uppe till fem igår och sydde
de var så svalt och skönt
vet inte om det berodde på att det bara var ca 25 grader i natt eller på min lilla frossa

debuterade ju på ett italienskt solarium igår
var lite feg, tog lägsta värmen, mindre minuter och smörjde in ansiktet
när jag kom hem satt jag och svor över hur dåligt solariet var och hur lite färg jag fått
gick o la mej o sov ett par timmar för att kunna jobba under natten
när jag vaknade tog jag tillbaka varenda ord om dåligt solarium
herregud, röd som en kräfta är en underdrift!
det byggdes bara upp mer och mer under natten
när jag ramlade i säng var jag mörkröd
hade någon tagit ett svartvit foto av mej igår hade jag kunnat tagits för mulatt
hade någon sett min bikinilinje skulle man kunna tro att jag varit utomlands
men nej vänta... det e jag ju!

idag har jag tagit beslutet att inte lämna min lägenhet
inte för min egen skull
jag vill bara skona milano och de äldre människorna från hjärtattacker

summa sumarum: fusk e inte min grej!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Trodde du gått från vegetarian till räkoman... men det var bara hudfärgen som ändrats.. hoppas färgen lagt sig.. krama

2009-05-28 @ 14:57:44
Postat av: Mallis

Hoppas du inte är allt för svedd imorgon då. Ifall du känner för att gå ut i värmen asså. Kanske är skönast att va inne. Låter härligt med värme, vi har ösregn. :(



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback