kackerlackor

vaknade precis och väntar på att kaffet ska rinna igenom
sömndrucken gick jag genom hallen för en tio minuter sedan
plötsligt hoppar mitt hjärta upp i halsgropen när jag ser ett gigantiskt odjur sitta mitt på den vita väggen

en enkel fråga bara
va fan e skillnaden mellan en skalbagge och en kackerlacka?

i sverige kallar jag alla skalbaggar vilket gör att de inte e de minsta skrämmande
(tror jag ska börja kalla spindlar skalbaggar för att avdramatisera dom lite)

så fort man kommer utomlands är allt kackerlackor/cockroaches (kuk-mörtar haha)
och det är alltid ett sådant ståhej runt dem
jag antar att jag dragits med ganska rejält därav min panik
men jag har verkligen inte den blekaste aning om varför jag ska vara rädd för dem

så hade jag hemma i sverige sett denna röda skalbagge på väggen
hade jag lugnt tagit den i min hand och kastat ut den
nu befinner jag mej utomlands och behandlar denna stackars kackerlacka med den skräckblandade organisation som den förtjänar, ni vet jag riggar och grejar för att så smidigt som möjligt få ner den i en glasburk och ut på balkongen
(de flestar gör det)
det var en snabb jävel och jag kan ha huggit av två ben på den
Förlåt för det!

det var grymt
men jag tycker nog att han kan offra iaf ett ben i kompensation
i kompensation för att jag under ett helt dygn framåt kommer att att stirra på väggarna
leta i håret, mjölet och dylikt, livrädd för att denna kackerlackas hela arme ska komma och straffa mej
straffa mej på det sätt som bara kackerlackor kan
(vet fortfarande inte vad deras vapen är)

när jag var i malaysia landade det en 7 cm kackellacka på min bara skinka när jag sov
jag vaknade sömnig och vifta bort den
men blev genast klarvaken när jag hörde den hårda smällen när den slog emot väggen
den landade på lakandet
jag plockade upp lakanet med odjuret i och slänge det utanför dörra
morgonen därefter var både lakan och djur borta
jag misstänker att den stora besten åt upp lakanet till frukost

Kommentarer
Postat av: marlene persson

haha julia, när var du i malaysia, kan duinte skriva omd et ? (önskemål) skillanden e väll att skalbaggs e små och kackelaks är giganter? de som vi hade i Manillia va allafall stora feta och äckliga om man steg på dem fick man nästan (nästan) hoppa på dem oc sen sägs det ju att de förstätter föröka sig trots att de e döda ( är det sant el endast myt?) kram på dig hoppas att du få en stråland ehelg här e det karneval i dagarna 2! wow få väll se vad det har att komma med =) blir det någon marknad i sommar i gen?

Postat av: emsanem

haha.. ja den natten minns vi... stackars julia!! .. den va nog på väg till ett varmt ställe för att lägga ägg=) pussa

2009-05-18 @ 09:40:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback