gomorron ni goa!

idag e de första dagen i resten av mitt liv
eller ja kanske var att ta i

idag startar mitt tredje försök att sluta röka
har innan sagt att kanske inte e så smart att skrika ut över världen när man ska sluta
eftersom de blir jobbigt ifall man inte klarar de
denna gången ska jag göra tvärtom!
jag ska skriva om de hela tiden
om jag inte klarar det denna gången så ska jag skämmas ögonen ur mej!

 åtgärder jag vid tagit hittills:
* kokat te istället för kaffe till frukost för att minska röksuget
(undrar om jag klarar vara vaken idag)
* lagt en artikel om rökning och bilder på prickiga lungor på köksbordet,
ska gå och snegla lite på bilderna och äcklas var de tänkt.

eftersom jag är kvinna och smart så fixade jag biffen me sonnys förlorade bagage igår
plockade helt sonika upp hans väska på flygplatsgolvet, i havet av tusentals väskor
och tog med den hem
svårare än så är de inte
men kan ju säga att var de sån väskkaos på flygplatsen en vecka efter planen var inställda
så kommer aldrig dessa italienare klara av att sortera upp röran
men de verkade de ta me ro...
sonny blev glad över att få hem sin flicka och sitt bagage

nu ska jag ta mej min plast-cigarett och bege mej ut på balkongen!

so long suckers!

Kommentarer
Postat av: anna

det klarar du!!!!!!!!1

Postat av: syster yster

Hej!

Skönt o va "hemma" igen? Lycka till med rökningen! Det klara du! Puss

2009-01-15 @ 11:16:02
Postat av: Emsanem

så klart du gör!!

Skojar du hittade du väskan.. det va skönt så Sonny slipper visa snoppen! Aston fick feber igår igen.. men idag är han feberfri igen.. mycket konstigt.

Ta hand om dig nu!

2009-01-15 @ 11:46:25
Postat av: A Nilsson

Jag håller på att sluta snusa och jag kan säga att det hjälper med en liten bit ingefära i munnen(under läppen).

Ingefära är tydligen lite lugnande vilket är bra.

Annars så måste det finnas en sjuk massa forum om att sluta röka där folk kan peppa varandra. Jag håller till på www.slutasnusa.com hela tiden.



Lycka till!

2009-01-15 @ 16:01:31
URL: http://yrt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback