hög som ett hus

idag har jag suttit och målat med sidenfärg
har väntat i timmar på att de ska torka
otålig som man e tar man till slut fram strykjärnet för att stryka de torrt

med ångan på högsta och med huvudet lutat över järnet märker jag att det doftar väldigt starkt
jaja tänker jag, sidenfärger brukar ju ha rätt rejält me kemikalier i sej
lyfter upp tyget och vänder mej om och PANG!
hög som ett jävla hus ramlar jag i backen!

så nu sitter jag här och väntar på att världen ska sluta snurra så jag kan återgå till mitt
funderar på om en varningstext på burken inte skulle vara på sin plats
eller e de bara så att de inte räknar med att någon ska inhalera ångor som kommer om man stryker färgen i vått tillstånd?

i vilket fall förstår jag inte varför folk slänger ut så mycke pengar på dyra droger
när man kan få mycket snurr för pengarna i en vanlig färgaffär



våren har varit i milano både idag och igår
igår köpte jag en industri maskin ap billigt på sunday market
sonny var en pärla och bar hem den ca 15 kilo tunga masiknen
där sprack den sista chansen att ta sej ifrån italien med flyg, när nu den dagen kommer

nä nu ska jag gå och kyla ner huvet i kallt vatten ser  om det hjälper mot denna ofrivilliga fylla

fred

Kommentarer
Postat av: mallis

Åh vad kul med ny symaskin! Vad var det för sort?

kram

Postat av: Sandra

Hahahaha...billig fylla!

Men en varningstext borde det ju va kan man tycka...eller det kanske e en hemlighet som bara sidenmålare vet om. Du skulle aldrig gått ut med det såhär, nu kommer dom få höja priserna på färgen.

Italiens alla sidenmålare hatar dig nu!

Hahaha...

Kram kram

2009-02-10 @ 17:29:47
URL: http://sandradee82.blogg.se/
Postat av: mamma

Hoppas du känner dej bättre idag det låter allvarligt

Kram

2009-02-10 @ 22:11:37
Postat av: juli

mallis de var en pfaff, en gammal, faktiskt samma som vi har på skolan...

mamma du behöver inte oroa dej, snurret la sej efter nån timma, fast jag har en jävulsk huvudvärk...

2009-02-11 @ 10:49:51
URL: http://jullbull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback