gianfranco ferre

snälla e de nån som har bilder av gianfranco ferre s
design från slutet av 70, början av 80?

måste göra en stor research innan torsdag
ferre dog ju förra sommaren och nu ska modehuset göra en re launch av märket
vår uppgift är att göra en kollektion med utgångs punkt
i en period av hans liv
detta känns jätte konstigt
jag ska göra "the india experience"
(för de första så har han alltid tagit inspiration därifrån så en tidsgräns finns knappt)
i vilket fall känns de konstigt att utgå från hans redan designade kläder
ja menar de finns ju en anledning till att huset inte haft den bästa kritiken de senaste tio åren
men vore de inte bättre om man tog samma inspiration och ugick ifrån
så om jag har indien så utgår jag på samma sätt som honom från sarin
istälet för att utgå från hans design som är en utveckling av sarin

usch jobbigt e de iaf
mest för att jag verkligen behöver gå till ett bibliotek
jag har verkligen ingen lust att betala massa pengar
för att sitta begravd i lookbooks en solig dag som denna
jag vill ju gå o lägga mej i parken!!

image365

Kommentarer
Postat av: kajja

kolla din fejjanmail

puss

2008-05-06 @ 20:10:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback