om jag vore rik...

jag tänker alldeles för mycke
kan spendera timmar på att drömma mej bort
lättast att öra de e på riktigt tråkiga lektioner
en av favoriterna e ju självklart att vara rik
sådär en 90 miljoner på lotto eller så

jag har därför sammansatt en lista,
en lista på vad jag skulle göra om jag var rik
vi kan kalla den:

Hur man märker att Jull har blivit miljonär:

J tar långa varma bad
(behöver inte stänga av vattnet när karet e halvfullt pga att varmvattnet e slut)

J börjar anvädna ordet vintage
(myrorna, loppis, second hand, uff, alla dessa ord kommer att bli utbytta mot vintage)

J handlar på ICA kvantum istället på Willys
(klass skillnaden i svenska matbutiker är ganska självklar)

J börjar flyga sas inom europa
(aldrig mer ryanair me flygplatser ca 30 mil utanför destinations staden)

J åker på semester till ställen hon gillar
(inte bara till ställen hon har råd med)

J slutar ta skit jobb
(aldrig mer fabriker)

J har bara bodyshop produkter i duschen
(i matchande färg)

J har en dusch
(och gärna en jacuzzi bredvid)

J slutar äta pasta
(Quorn frukost middag kväll)

J börjar äta frukost

J har en magic bullet i sitt kök
(tv-shopaholic)

J och S skulle ha värsting bröllopet
(whatever that means)

jag skulle nog hålla på i evigheter
men nu vet ni iaf när allt på listan klaffar,
då har vi vunnit drömvinsten!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Håller med om flera punkter..speciellt det där om ICA. Vi ska handla lite där imorgon!!! LYX!!! Men bara lite, man ska ju ha mat resten av månaden oxå.
Bröllop så in i helvete blir det! Puss puss

2008-01-31 @ 18:22:14
Postat av: Em o Bulan

listor är såå bra!!! Jag har tusen jag skrivit... hehe=)
det finns en Magic bulet kopia på netto nu, för typ 150 pix... för oss som inte ha råd med äkta.. =) luis fick en i julklapp.. så i början där fick jag nypressade frukter varje dag.. goda salsas.. mm ... När vi ses igen då ska vi mixa en drink, för då måste jag väl för gudars skymning ha klämmt ut na=) skrev sms t dej idag.. men vet inte om det är rätt nummer.. du är saknad av mej!! Pussa

2008-02-04 @ 15:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback