bekännelse

som ni nog vet så slutade jag röka vid årskiftet
allt gick väldigt bra till en början
jag tog ett par cigg när de var fest, de var allt
första veckorna gick perfa (förutom huvudvärken)
och jag undrade varför jag inte gjort detta tidigare, om de nu va så enkelt

sen började stressen: EXAMS
en cigg här o där för att lugna min nervositet
men för fuck sake!

stressen och en cigg här och där sitter kvar!
nu när skolan lugnat sej lite innan nästa exam period
tar jag ändå ett par cigg om kvällen,
helvete!
jag får dåligt samvete varenda gång jag tjuvröker
men ändå kan jag inte få bort den jävla vanan!

när jag e i skolan går de bra,
mina klasskompisar stödjer mej och vägrar ge mej cigg,
hur mycke jag än tjatar
tack!
men om kvällen kan jag inte motstå

jag måste ta tag i mitt liv igen
men kan inte hitta övertygelsen jag hade för ett par veckor sedan

JAG MÅSTE SKÄRPA MEJ!
om jag inte slutar tvärt me detta beteende kommer jag säker behöva gå igenom denna hemska avgiftning en gång till, vilket jag e livrädd för, inget man önskar sin värsta fiende!

så därför ska jag sätta ett nytt datum, ett nytt löfte:

så den 20 februari e dagen då julia andersson blir helt rökfri!

ge mej tips på saker att göra då suget tar över!

gud ge mej styrka!!!

kärlek!

Kommentarer
Postat av: Sandra Dee

JAG TROR PÅ DIG!!!
Alla måste få ha lite svackor ibland! Du kommer va HELT rökfri innan du vet ordet av!
Jag feströkte ju varje helg i ett halvår å sen la jag av..ok lite fest har det varit efter det oxå, men dagen efter fest så röker jag inget! Så du kommer klara det!!! Tar lite tid bara. Å det bara e så att har ena handen en öl så måste den andra ha en cigg! Vanlig mattematik!!!

2008-02-19 @ 19:01:24
Postat av: anna

i´ve been there done that och en sak har jag lärt mig. det GÅR inte att ta en cigg då och då. visste det funkar i en kanske två månader men sen e man tillbaka för då tror man att man är så jävla bra på att sluta röka. drick inte den första tiden heller. gå i ide helt enkelt. det är det man får göra. Jävligt tråkigt. men det är värt det. man e en annan människa utan cigg. fräsch. sen kan du tillåta dig att äta ihjäl dig i en eller två veckor sen skärper man sig med edet också. det kommer gå finfint. motivationen finns ju där!! lycka till vännen

2008-02-19 @ 21:33:25
Postat av: jull

tack flickor, ni har rätt man kan klara allt man vill,
och jag tänker fanimej göra de me!

Postat av: Nyllet

Du får ge dig faan på det helt enkelt. Har varit snusfri nu i ca 1,5 månad med ett bakslag. Efter det lilla missödet är det bara att bita i det sura... Det har faktiskt hjälpt mig mycket att läsa massa skit på www.slutasnusa.com. Tyvärr så är det så med nikotin att en gång faktiskt är en gång. Det är ju inga större problem den första månaden, det är sen när man tycker att det va ju lätt detta och så unnar man sig lite nikotin och då är man på ruta 1 igen. Du fixar detta lätt Julia!!!

2008-02-20 @ 18:22:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback