tillbaka i svea

har varit tillbaka i svea i några dagar nu
har hunnit me mycke sen jag sist skrev
hängt lite me vänner
sprungit i affärer me familj och vänner
har spelat wii tills jag fått grym träningsvärk
ätit julbord i johanna o rikards nya hus
slagit in alla paket
lagt de mest tondöva bidraget till johannas kareoke spel
(visst jag visste att jag inte var en sångfågel men att de var såå illa kunde jag aldrig tro!)
min rockstjärne karriär har jag därför med en suck tvingats lägga på hyllan
har även fått förklarat för mej att jag aldrig kommer att bli en prima ballerina
suck jag som tyckte att deras pensions ålder var så lockande!

igår gick jag upp halv sex för att följa me mamma till jobbet
tandläkaren
för de som inte vet har jag grym tandläkarskräck
de hemskaste e ju inte smärtan, sånt klarar man ju alltid men vad som skrämmer mej e ljud och dofter
fick sitta en timma i väntrummet innan jag blev inkallad
nervös=illamående
när de var 10 min kvar tills de var min tur mådde jag så illa att jag var säker på att jag skulle spy
då blev jag ännu mer nervös, spy rakt ut i tandläkarstolen när mamma sitter gämte och skäms
när mamma kom o hämta mej var jag så rädd att jag skaka...

mamma kolla mina tänder för ett par månader och såg att plast släppt från en tand
(antar det kan jämföras med hur man laminerar papper)
hon sa då att man kanske måste slipa lite innan man lägger på ny plast
SLIPA!!! i min mun, kan ni fatta ljuden som måste komma ur de
hörde slipmaskinen i garaget dåna i huvet!

men när jag satte mej sa hon att de inte var så farligt så de behövs inte borras
BORRAS! hade mamma använt det ordet första gången hade jag stoppat in huvet i laminat maskinen alldeles själv!

de gick iaf bra, de rengjorde iaf bara tänderna tills de sken!
när jag gick därifrån kände jag mej lite töntig
hur fan kan man vara så rädd för lite ljud!
fast skakningarna och illamåendet höll i sej ett par timmar

ja och självklart fick jag en lektion i faran i att röka
kände mej som en dålig människa pga rökningen
gick därför direkt ut och tände en cigg
i lugnande syfte...

nu ska jag ta mej en jul dusch och sen ta tag i min vegetariska julskinka!

snygg bild när rikard försöker såga av toppen på deras julgran me sågen från 1800 talet
två bilder från wii afton och en på julklapparna jag kämpa me igår kväll




ha en trevlig dan före doppare dan!




Kommentarer
Postat av: Anonym

shit vi är lika...jag har oxå panik när jag ska gå till tandläkaren...Går hos en som har extra bra hand om rädda patienter hahah..

Ska till tandläkaren i januari ghaaaa....



ha en fin jul..



puss love

2008-12-23 @ 22:47:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback