*igår skrattade jag tills jag

Nu har vi äntligen gjort vår trip till Ikea, julsaker och databord stod på schemat.
Men så enkelt och smärtfritt som vi hade tänkt oss gick de inte...
Ikea ligger en bit ut från centrum och för att ta sej dit måste man ta spårvagn, tunnelbana och en speciell Ikea buss.
Vårt data bord var i en låda på lite över två meter och vägde en del.
Första färdmedlet hem, Ikea bussen, gick bra, när vi sedan skulle på tunnelbanan mitt ute i ingenstans vände turen.
Vakterna såg oss komma konkande på vår packning och vägrade släppa in oss!
Jävla idioter! Dom portade oss och bad oss ta en taxi.
Så vi gick upp ur metron igen och försökte få en taxi, yeah right!
Så fort vår packning kam på tal så vägrade dom köra oss, vi ringde varenda taxi bolag i Milano och varenda kompis som skulle kunna hjälpa oss...
Så där stod vi på en station i förorten me massa packning och en kartong som började falla isär av allt regn.
När vi spenderat ett par timmar på att hitta en lösning började vi få panik, vi kom ingenstans och gå hem flera mil var uteslutet, när Sonny nästan började gråta hade vi inget annat val än att börja smyga.
Så de gjorde vi, skratt*
Vi smög av och på bussar och spårvagnar (en sport med ett två meters paket och en tant vagn) enda tills vi kom i närheten av vad vi kallar hem. Sagan slutade lyckligt till slut förutom att Sonny har 2 stora blåmärken, ett på varje axel från att ha burit runt på vårt bort. Tappert kämpat Sonny!



Sonnys resa
observera vår orange tantvagn vi skaffat oss (eller som mamma skulle säga dra-maten:)

Igår kväll var vi på fest och vi klädde oss extra fint,
jag körde sekreterar stilen och sonny hade frisyr och slips:



Idag har vi tagit de lugnt, skulle bli en dag av plugg men istället har vi ägnat hela dan åt att pyssla i lägenheten.
julpynt på toan:
image145

jag har sytt "rullgardiner"

image146

Datahörnan e klar

image147

vår nya lakan som vi ska sova i för första gången ikväll

image148

Vi har även satt upp dusch draperi idag,
så nu ska jag ta min första dusch på en och en halv månad utan full insyn

peace

Kommentarer
Postat av: anna

hahaha sicken shoppingtur haha. fint du har gjort det hemma! Men Julia.. en dramaten? Redan? =) puss

Postat av: Kajja

Åhhh eran ikeatripp...jag dör haha.
Så fint ni har det i er lya. Hoppas få frotta mig i den framöver.

Dramaten är ju as värt slash hett. Så modeblogg!
Dax att röka sen sova.
Kyss

2007-11-26 @ 03:42:10
Postat av: Kajja

Har mina vänner hört av sig?
Hopas du inte känner någon press ehe...
Fick nämligen ett mess från Kajsa i går om att hon skulle till Milano & bla bla men hoppas de är chill.
Du kommer dö om du träffar mina vänner hahah.
Vi ses på "pratmsnen" hahah

2007-11-26 @ 03:46:01
Postat av: jull

Helvete kajsa!
har helt glömt bort dina vänner,
de messa mej i lördes och jag lova höra av mej när jag visste var jag skulle gå ut... ooops e lite glömsk...
du kan väl hälsa dom att min mobil gick sönder eller nåt:)
puss

2007-11-26 @ 10:01:38
URL: http://jullbull.blogg.se
Postat av: jull

hehe dramaten e min nya bästa vän, känner mej så härligt lillgammal när jag kör runt på den:)

2007-11-26 @ 10:02:43
URL: http://jullbull.blogg.se
Postat av: Sandra

Jag tycker din shoppingvagn e jätte fin!!! Stå på dig!!! Stckars Sonny, han ser värkligen ut som han ska börja gråta när som helst... Så mycket fint ni hade köpt! Å jätte fin kjol! Puss på dig PS.hjärtana finns under inlägg, som en ikon där man kan välja massa...

2007-11-26 @ 11:19:39
URL: http://sandradee82.blogg.se
Postat av: Kajja

Äh strunt i mina vänner bara. hahha.
Dom klarar sig. Du hade ändå dött om du skulle haft en utgång med dom hahha.
Messar Kajsa att du hade mycket att stå i haha.

2007-11-26 @ 12:51:46
Postat av: kajja

lägg upp bilderna på lussebullarna.pepp pepp

2007-12-01 @ 01:40:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback