lussebak

Igår kväll var de dags för julbak!
Vi skulle göra vårt andra försök till lussekatter i år.
Bara ett recept som går att genomföra i Italien e svårt.
Har ni märkt att kesella e väldigt hippt just nu.
Praktiskt taget varenda recept är omgjort och utbytt och så har man
tryckt in den här kesellan i allt från potatis gratäng till
muffins och ocksåsjälvklart i våra traditionella lussekatter,
för att göra dem saftigare och allt va de heter.
Guess what?
Jag bryr mej inte om ifall mina lussekatter e saftiga och hippa,
jag vill bara ha chansen att hitta ingredienserna i en vanlig milanesisk butik!
(över reagera, jag?)
Vi hitta i allafall ett recept och satte igång:

    

De e ett allvarligt fel me å ha gas ugn...
de e ganska krångligt att ha koll på värmen i ugnen så antingen blir de degiga bullar (förra försöket)
eller så blir de bränt. Detta baket lyckades vi bränna på undersidan av bullarna...
fast de syns ju bara om man får för sej att äta dom.

image151





Jag hitta ju en bild i italienska tidningen vice,
Helt sjukt att bilden e tagen hultsfred 06 och vi har vår husvagn mitt emot denna.
Fattar inte hur biilden hamnade här nere, då ägarna av vagnen e från jkpg, martin och lowe tror jag de var
(kajjan rätta mej om jag har fel)




♥♥♥

kärlek


Kommentarer
Postat av: Sandra

Måste bara säga: Snyggt Sonny!!! Inte många som vågar sig på det där med rött hårband. Mycket snyggt!!!
Önskar att jag oxå va så där vuxen å hade saffran i lussekatterna men jag klarar inte av det...såååå äckligt, men jätte fint.
Å föreseten så tycker jag INTE att du övereagerar!!! Hatar alla dessa recept med kesella i. Kan man inte ens få göra lussekatter utan att det ska va lite nyttigare, jag gör utan. Gör liksom inte lussekatter för att det ska va nyttigt, utan gott! Puss på er

Postat av: Kajja

Åh mumma!
Åhhhh Burberry-vagnen. hurra va kul vi hade!
Yes de är deras. Men den var ju fan hetare i verkligheten haha. Skickade mess till Marin om att vagnen va i Vice. hahha då vet du!
Puss

2007-12-01 @ 18:07:28
URL: http://kajja.blogg.se
Postat av: Kajja

Känner att jag måste gå in i keslleadiskussionen..
Vadå hippt? va va va?!?! haha.
Dom senaste 10 åren har
min familj bakat med kesella och de är väl klart man vill ha sin bakning saftiga & god. Men Julish jag antar att era bullar blev goda ändå!
Annars är kesella bra skit. Även som mellanmål haha.

2007-12-01 @ 18:56:46
URL: http://kajja.blogg.se
Postat av: Annika

Snygga lussebullar!! dina blev mkt gulare än mina det var nog för att du hade kesella i dina jag hade inget!! snyggt hårband Sonny!! alla hälsar kram

2007-12-02 @ 10:20:59
Postat av: kajja

heyeyey
http://www.mattin.se/

2007-12-03 @ 23:34:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback