beroende framkallande

Jag tror att jag skaffat mej ett nytt beroende!
Av mina underbara vänner fick jag bästa födelsedags presenten i år,
först klippning och färgning och sen nagelförstärkning.

Just denna nagelförstärkning måste va den bästa uppfinningen någonsin!
I vilket fall sa de på salongen att jag kunde efter ca en månad ta bort de själv,
eftersom jag självklart inte har råd att åka till vmo och ta bort de..

Detta gjorde jag för ett par dagar sedan, katastrof!
Mina naglar såg ut som det kraschat en meteor på dem!
Det tog ca 10 timmar innan första nageln gick av.

Detta kanske låter som ett jävla i lands problem, och de e de ju me.
Men ni måste fårstå att jag har jobbat flera år som florist och på
fabrik, yrken där fina naglar e ett big no no. När jag för en gångs skull
kan vara lite fin så känns de otroligt viktigt för mej!

I vilket fall så fick jag efter ett par dagar me händerna djupt ner i fickorna reda på att
min klass kompis, vi kan kalla henne Fran (inte alls för att jag inte kan stava till hennes namn),
gör nagelförstärkning me uv gel!
Idag har jag varit och fixat mina naglar och känner mej som en ny människa!

Underbart!!

Nåt mer som e underbart är att jag äntligen har hittat ett par stövlar!
Har letat i hela den så kallade mode staden, mode my ass! Allt de säljer e skor till tanter, fjortisar eller folk
med längd komplex de borde söka terapi för...
Har iaf  hittat ett par jag kan så ut en vinter i nu, hitta dem i en vintage butik och jag betala mer för dem än jag skulle göra för ett par nya... Men vi kan se de från den ljusa sidan, nån annan har redan gjort grov jobbet, gått in dem!

image136

Modebloggishbild for kajjus!!
(de e visst lite dammiga efter en dagpå stan)

Jag vill verkligen ha en katt, Fran hade nyss köpt en balines me bruna tassar, brunt ansikte och blå ögon, såå söt!!
Hon skulle skaffa kattungar senare och jag kunde köpa en av henne då, men hon hade betalt 400 euro (ca3700 kr) för den och de var ju lite i högsta laget, om du frågar mej:)

image137

Sandra, kan tyvärr inte ge dej en kram
men som de säger: ett leende värmer gött
lööv ju bejb!!

Nu ska jag ta mej ett glas vin och beundra mina naglar!!

kärlek och fred






Kommentarer
Postat av: Kajja

Men bejbi du kan ju inte skaffa katt.
Är ju räddast i kommun för dessa djur...Och du vill väl att jag kommer & hälsa på?! Stina kommer hem om tre veckor. När vi hoookar upp ska vi börja planera resan till dig. hohooh!
Och stövlarna är såååå du. hett.com slash modebloggish!
Och du är så het i lugg. Snyggiz Julia

2007-11-09 @ 02:14:26
Postat av: K som i Kajja

men gay blogg...
allat jag skrev kom ju inte med.
Suck & stön

godnattish

2007-11-09 @ 02:15:37
Postat av: Sandra Dee

Ååååååå tack! Du e för söt! Det leendet värmde! Tack! Allt e lite pissigt just nu men idag e det iallafall fredag! Fredag=helg. Helg=godis. Å godis e ju gott så allt blir nog bättre snart... Blir anställd 1dec föresten, gött!
Puss å kram

Postat av: anna

Haha jag gjorde också det misstaget. fick ju sån nagelshit i USA i present. efter jag fått av cementet så var mina naglar paj och det tog mig 9 månader att få tillbaka mina normala naglar! NIO FUCKNING MÅNADER... hoppas dina växer fortare =) puss

2007-11-09 @ 17:03:29
URL: http://pann.blogg.se
Postat av: Klara

tackar för dom fina raderna. Du e inte så pjåkig heller :) Jo de e fullt upp här, men har lite framtidsångest... suck. Hur går de i milano då?? hängt nå me minken å ewe?
Japp, nu blir de Prada till nyår, har man inte råd med det äkta får man fixa det själv.
ha de toppen, kramar

2007-11-13 @ 20:20:52
Postat av: Emsanem

You look like an angel=) Åhh vad jag vill krama dig=) När jag skriver nu för tiden får jag sitta på sidan för sitter jag som normala människor rakt fram ta min mage i mina revben... jaja detta är ju också ett i landsproblem.. men man måste klaga annars skulle jag bli knollrig=) Puss puss

2007-11-15 @ 20:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback