ååå ljuva parkeringsböter...

i går fick jag min första p-bot!
som alla kan förstå var de en stor händelse i mitt liv och ett till steg in i vuxen världen
det finns en liten gnagande tanke i bak huvudet om att den ska betalas
pga överträdelse av rättvisa (ett brott helt enkelt)
men resten av mej är faktiskt ganska stolt, sjukt men sant

de finns väl ett talesätt som säger:
"man är aldrig en hel kvinna innan man fått en p-bot"

eller de kanske de inte finns, men då finns de nu,
varsågoda alla läsare! bara att börja använda det nya talesättet!

en annan sak som jag tror e bra med en bot är att den hindrar dej att få fler
jag ska köra runt med den i bilen,
redo att slänga upp den i rutan så fort min parkering känns lite tvekande
för ingen botar väl en redan botad bil?

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Jag vill inte krossa dina förhoppningar men vi har fått tre böter när vår bil stod felparkerad några dagar... 3 * 700:- rakt i statens ficka :(

2008-09-24 @ 16:02:46
Postat av: anna

haha chrille har kört me den nåra gånger sätta den gamla boten på bilen.. har funkat faktiskt!!!

Postat av: sandra

Hej! Halkade in här genom marlenes blogg tror jag. :) Jag har faktiskt också varit med om det där, använda en redan lagd bot! För många många år sen i malmö när vi skulle parkera så fanns det inga bra platser. Så vi ställde oss där det passade, och runt hörnet stod det en bil som hade fått en bot. Vi lånade den och satte på vår bil, som tur var så var den andra bilen kvar när vi åkte så vi kunde sätta tillbaka den. Var rätt elakt och egoistiskt det där.. Men vi var fattiga och inte helt nyktra studenter... Jag är inte vidare stolt över det. :P

2008-09-29 @ 12:46:24
URL: http://sandragilla.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback