godmorron!

snart ringer mitt morgon alarm
ett slöseri med alarm måste jag säga
jag vakna redan vid fyra

klockan FYRA!!!!
jag hann knappt somna innan ögonen stod vidöppna igen

nu önskar jag att första advent var här då skulle jag sätta mej me mitt te i köket o mysa
iår ska jag fan ha en normal jävla adventsljusstake
de två senaste året har de ju varit lite sisådär
de e ju så svåra att få tag i här...
funderar på om man skulle kunna fixa en i trolldeg
nån som har recept på trolldeg?

nu e mitt te slut och jag ska nog gå över till kaffe innan de e dags för skolan

puss o kram, jan banan!


Kommentarer
Postat av: anna

googlemorsa som jag e så googla jag till dig. kolla här. http://www.skapligtenkelt.se/troll.htm



lycka te! Puss

2008-11-26 @ 09:27:47
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: hanna

Trolldeg

Här är ett par receptet på helt vanlig trolldeg att använda som leklera eller att göra figurer som sedan kan torkas.



Alt 1

1 dl vatten

2 dl mjöl

1 dl salt

1 msk olja

ev karamellfärg



Arbeta ihop ingredienserna till en smidig deg. Om du vill spara figurerna kan du torka dem i ugnen i 100 grader i 1 timme och sedan låta dem stå till dagen efter.



Alt 2

2 dl vatten

1½ dl salt

4 dl mjöl



Lös saltet i varmt vatten. Rör i mjölet och knåda ihop till en smidig det. Torka figurerna i 100 grader i ugnen i minst 2 timmar. Låt figurerna sedan torka i rumstemperatur i minst ett dygn.



lycka till!

2008-11-26 @ 11:57:54
Postat av: hanna

ha ha ha, vad bra att jag e uppmärksam å kollar vad anna skickat t dig! ja ja=)

2008-11-26 @ 11:59:55
Postat av: mallis

2008-11-26 @ 14:34:50
Postat av: mallis

Oj det blev en tom en :D



Illa att du vaknade så tidigt, du får ta igen det gemon en middagslur kanske.



Kram

2008-11-26 @ 14:36:03
URL: http://malliss.blogg.se/
Postat av: jull

tack för hjälpen mina kära vänner, i kväll blir de trolldeg för hela slanten!

2008-11-28 @ 13:28:45
URL: http://jullbull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback