dagis

de här me blogg e beroende framkallande
inte så mycke att skriva blogg
mer att läsa
kan spendera timmar me att läsa bloggar
bloggar utav människor jag inte känner
tjuv titta in i andras inte så perfekta liv

att blogga e lite som att skriva dagbok
något som jag gjort sen jag var liten
fast här utelämnar jag de snuskigaste detaljerna
de gör nog de flesta
tacka gud för de!

något som jag gjorde i min dagbok som liten var att skriva dagisar
(en lista på frågor som man sen besvarar)
varför?
på den tiden när jag skrev allt för hand gick de snabbare
massa info på kort tid
men att läsa de gamla dagisarna kan jag inte påstå e lika intressant
jag har sett att de dyker upp på bloggar emellanåt

därför har jag bestämt mej för att skriva en här
inte för att jag tror de e nån som vill läsa de
utan bara för min egen själviska nostalgi

♥♥♥

denna hitta jag på
annas sida

here we go!

DAGIS

1. tre namn jag lyssnar till:
jull, jules, ey!
2. någonting jag tycker om med mig själv:
hard worker
3. någonting jag inte tycker om med mig själv:
tränings hatare
4. detta är jag rädd för:
sorg, mörker
5. tre saker jag vill ha varje dag:
sovmorgon, sonny, en dator
6. tre saker jag absolut inte kan göra:
prata inför folk, höra toner, gå snyggt i höga klackar
7. detta tycker jag om att göra:
pyssla, slappa i solen
8. detta vill jag göra just nu:
vinna ett par miljoner
9. bästa känslan:
ohejdat skratt
10. värsta känslan:
sorg
11. egenskaper du gärna vill att din partner har:
omtänksamhet, bra på att kyssas
12. är du kär just nu?
yup
13. vill du gifta dig?
of course
14. följande saker vill jag göra innan jag dör:
skaffa ett jobb jag älskar, resa över HEELA världen, känna känslan att vara fri från oro
15. min käraste ägodel:
min pojkvän
16. något jag vill ha i present:
en betald städhjälp
17. detta har jag på mig just nu:
ett streck o stjärnbyxor
18. favoritkläder:
något färggrannt
19. favoritdjur:
katter
20. följande musikstilar tilltalar mig mest:
Reggae o country
21. favoritlåt just nu:
jason mraz- i'm yours
dolly parton- applejack
22. roligaste/tråkigaste ämne i skolan:
Roligast: womenswear
Tråkigast: technology of materials
23. stjärntecken:
Jungfru
24. en bok jag älskar:
scarlett
25. en film jag älskar:
pulp fiction
26. tv-program jag älskar:
Desperate Housewives, gossip girl, secret diary of a call girl
27. favoritdoft:
le belle- nina ricci
28. detta äter jag gärna:
popcorn
29. dricker helst:
dricker bara vatten, kaffe öl
30. favoritgodis:
kk står för karamell kungen!!
31. hit vill jag gärna åka på semester:
indien
32. färg på mina ögon:
blå/Grå
33. min längd:
168 står de i passet, o de ljuger väl aldrig:)
34. jag tror på:
människors rätt till mänskliga rättigheter
35. jag spelar:
uno, lotto
36. person du beundrar:
Dave LaChapelle
37. så här bor jag:
färg glad etta, milano
38. antal döda krukväxter i hemmet:
0
39. det här tänder mig:
sompen porr haha
40. det här gör mig avtänd:
ohygien
41. favoritfärg:
orange
42. favoritcitat:
for fuck sake
43. en hemlighet jag vet:
ja vet allt hångeldrama på helgens fester
44. bästa present jag fått:
hotellbesök av pojkvänner
45. senast köpta skiva:
tingsek
46. det jag är mest nöjd över med mitt utseende är:
mitt vänstra ringfinger
47. den kollar jag efter först när jag loggar in på msn:
mallika mallika mallika
48. udda förmåga/egenskap:
lyckas alltid säga fel saker vid fel tillfällen
visar allt för väl vad jag tycker med ansikt uttryck
(arbeter dock aktivt för att bli av me de)
49. om jag vore ett djur skulle jag vara:
en lat katt eller virrig iller
50. vad lyssnar du på just nu?
flickan som lekte med elden-stieg larsson


så de va de

Kommentarer
Postat av: kajja

listor is the shit...
du skulle älska skunk hahah

pöss bejbi

2008-05-19 @ 01:44:16
Postat av: Sandra

Har läst din lista nu å jag känner inte att jag känner dig längre...

Bästa tv-program...kvinnofängelset??? Har vi glömt den viktiga delen i våra liv?! Du satt uppe halva natten för detta program å jag låg å snarka bredvid...

Inga döda krukväxter??? Har vi börjat vattna regelbundet nu då eller? I så fall får jag sätta fart med det för det e 2 i köket som har dödslängtan!

Puss å kram nu ska jag gå å vattna... ;)

Postat av: jull

å herregud! jag hade helt förträngt kvinnofängelset! SHIT JAG MÅSTE JU ÄNDRA MEJ PÅ DEN PUNKTEN DÅ!
bästa tv program: kvinnofängelset
de här me krukväxter, jag har kommit på den smarta iden me blommande växter, de ska ju inte leva för evigt, perfekt, jag slänger dom så fort de blit minsta uttorkade eller förvattnade, sen säger jag bara att de e säsongs växter...
kan dock inte förklara att jag sen oktober har dödat 2 kaktusar, 2 aloe, en taklök och en crassula...

2008-05-19 @ 14:22:10
URL: http://julbull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback