mött min överman

man skulle kunna säga att jag e en ganska stökig människa
på de viset att jag e slarvig o klantig o lat i hemmet,
fråga sandra;)
när jag flytta ihop me sonny blev jag lite bättre
han e slarvig också väldigt klantig
de gjorde att jag blev bättre och försökte få honom att bli lite renare
efter typ 4 år så e han faktiskt ganska duktig,
detta märker jag ju självklart aldrig
jag e ju upptagen me att slå huvet i hans garderobsdörr som han glömmer stänga VARJE dag eller plocka upp matrester från golvet efter att han har lekt mäster kock,
nu tänker jag småpotatis!

jag och sonny har mött vår överman och hon slår oss me hästlängder!
tre timmar innan hon flyttade in städade jag
en timma efter hon kommit är de ett bombnedslag

jag känner mej helt plötsligt som en mamma springer runt och sopar upp efter henne
de värsta e att släppa in henne i köket
hon kan inte laga mat, så varje gång vi ska äta så får hon assistera
tex bara under gårdagens matlagning
jag börjar hacka hon ska diska
vårt kök e lite lågt o lustigt så när jag diskat e hela magen full me diskvatten
hon hade e helt annan taktik, finta vattnet
jag fick visa att om man sänker strålen till hälften så sprutar de inte lika hårt.... hmmm
hon springar alltså runt i köket diska en pryl o ställer in allt på random ställen i köket, utan att torka av eller nåt, jag förklarar fördelarna me ett diskställ, wow.
efter att ha diskat klart e de en hel sjö på golvet

jag hittar skålar me soppa i hela lägenheten,
vattenglas, vattenglas, vattenglas
efter två år i italien vet hon fortfarande inte var som går var i sopsorteringen
hon använde min mixer.... säger bara oj oj oj
jag har även fullt upp me att förklara varför vi har varsin handduk,
jag hatar när nån använder min handduk!
svart hår i varenda pryl, ändå har hon oftast hårsvallet uppsatt
tack gud för de!
men men de e ganska underhållande när jag e på humör
men e jag trött så känns de lite jobbigt att behöva förklara för en tjej på 20+ vad som händer när man vispar grädde

men de värsta av allt e väl att hon påminner om mej själv för tio år sedan...
FÖRLÅT SANDRA!!!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Äntligen förstår du hur jag haft det!!!

Men du har blivit mycket bättre på den fronten älsklingen, men jag känner igen allt väääldigt väl! Kunde varit du å jag på gymnasietiden!

Känner speciellt igen det där när man städat hela lägenheten å lilla Julia kommer på besök...nystädat känns väldigt långt bort då..hahaha...men det gör ingenting!!! E så roligt när du e på besök. Min lillebror e precis likadan så jag e ju van.

Men allt e förlåtet bejbe!!

Gillar min stökiga ex-sambo ;)

Postat av: jull

haha tack gumman, kanske e bra att julia besöken alltid kommer i små doser:)

jo btw kommer ju hem den 16 och malle ska ju me o se sverige, om vädret e fint tänkte jag ta me henne t skrea över en dag, då får vi träffas!

när har du semester?

puss o kram

2008-07-06 @ 13:30:53
URL: http://jullbull.blogg.se/
Postat av: Sandra

Absolut! Har semsester 30-32. Men e i bohuslän hela 30. Kram

2008-07-06 @ 14:59:57
URL: http://sandradee82.blogg.se/
Postat av: Annika

Oj det låter rörigt hoppas du har dresserat henne tills ni kommer till Sverige!

2008-07-06 @ 20:13:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback