imse vimse spindel

idag vakna jag upp i en mardröm
slog upp ögonen fästa i taket och de första jag får se e en cm stor spindel i taket
jag flyger pp ur sängen och vänder mej om, och vad får jag se?!?!
ovanför mitt huvud på väggen sitter drottning spindeln
redo att hoppa ner i sängen och attakera mej
full panik utbryter!
lugn och fin (tror jag) går jag ner o hämtar en burk och hårspray
sprejar ner spindel för att sinka den lite, den får panik vänder sej i plågor i slowmotion
med stadig hand fångar jag upp de lilla monstret i burken och sätter på locket
när jag sedan går ner en våning och ställer ner burker märker jag oljudet
ett avgrundsvrål, en brännande känsla i halsen, herregud de e jag och inte spindeln som skrikit konstant i tio minuter
då slår de mej!
jag e nog fan rädd för spindlar!
sikken tönt jag e, en engångs företeelse, yrvaken, lufttrycket, jag skyller på allt

vad jag vet e att detta inte var en vanlig spindel på daglig promenad
den var ute efter hämnd!!



för ett par dagar sedan var jag ute på balkongen och så två lika stora spindlar på väggen
kaxig som jag då var, med kompisar som backup, blåste jag rök på dem
antar att de tog de ganska hårt eftersom de klättrat runt huset och in igenom mitt fönster
allt för den ljuva hämndens skull...
e livrädd för att spindel kompisen ska komma efter!

me detta i färskt minne kommer andra flashbacks upp i mitt huvud, bilder jag me rätta förträngt
flash 1: textilakademin 06, jag sticker ner foten i mina tofflor stöter emot en monster spindel,
flash 2: skrik
flash 3: julia på ett bord
flash 4: groteskt monster i glasburk
flash 5: mina tofflor i soptunnan

slutsats: filmen imse vimse spindel borde bannlysas för barn under 30!

för övrigt lät jag den, numera klassad som, "lilla" spindeln sittta kvar i taket
det var ju trots allt den som varna mej och rädda mitt liv

Kommentarer
Postat av: Sandra

Finns inget töntigt i att va rädd för spindlar!!!

Finns faktiskt dom som kan döda på bara ett litet bett!!! Kanske inte i Sverige, men man ska aldrig va nog så försiktig!!!!!!!!!

Postat av: Skithöögen Johanna

Im with ya sista!

Mig ska du dock aldrig be om hjälp när det gäller spindlar! Jag tror mig veta att jag inte är rädd för nåt annat djur än dessa monster! Jag hade nog velat elda upp alla spindlar jag nånsin mött, men mitt blödiga hjärta tar emot även där. Ha ha!

2008-07-29 @ 15:06:58
URL: http://msdynamites.blogg.se/
Postat av: Kajja

hahah "06 spindeln" var ju inte att leka med...

dödsångesten var ju total...

2008-07-29 @ 22:04:44
URL: http://kajja.blogg.se/
Postat av: Kajja

hahah "06 spindeln" var ju inte att leka med...

dödsångesten var ju total...

2008-07-29 @ 22:05:02
URL: http://kajja.blogg.se/
Postat av: jull

tack för ert stöd flickor!

jag lovar dödsångesten var även total i går morse kajja!

2008-07-30 @ 09:41:24
URL: http://jullbull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback