hjärta o smärta

för nån vecka sedan spenderade jag ett par timmar me näsan i mina fotoalbum
många ljud som åhh näää suck
nostalgin var total och jag helt övertygad om att jag haft total lycka de senaste 10 åren
får de e ju så de ser ut, alla bilder leende eller roliga
på varenda bild har jag och mina vänner/familj/pojkvänner jätte kul
jag tänkte: jag ska aldrig mer klaga på småsaker, här syns ju klart och tydligt att mitt liv är väldigt lyckligt!

det har jag gått runt och trott en vecka nu, ännu en lycklig vecka me leende bilder

igår plocka jag upp alla mina dagböcker och på ett ögonblick förändrades min bild av de sista 10 åren
eller mest av allt gymnasietiden
tiden som jag minns med ett leende på läpparna som en enda stor fest e en stor fet lögn!
jag brukar ibland längta tillbaka till den bekymmerslösa tiden på munka
har förträngt hur jobbigt det var alla bilder i albumet fick en helt ny text därtill
och alla dessa  pojkproblem, en ny pojke att hetsa över varje vecka
och förhållanden som jag minns som fina men med ett jobbigt slut
vet jag nu att de var fel, de var förhållandena som var rena rama helvetet för en tonårs flicka
hjärta o smärta på varje sida, listor me bra o dåliga sidor, "göra slut" tal och hopplösa kärleksförklaringar
men varje gång de ÄNTLIGEN tog slut var de inte de hjärtskärande break up's jag mindes
utan bara en sida, ett konstaterande, nu e de slut, fine, move on

jag minns speciellt ett förhållande, första "riktiga" kärleken och ett super dumpande av mej
månaderna innan de hände har jag bara skrivit brev t pajken i fråga, förklaringar på varför vi inte kunde va tillsammans
att de måste ta slut, listor på varför etc.
förklaringar jag idag e så jävla gla att jag aldrig använde, vad gjorde man?
man väntade ut, för trots allt e de så jävla mycke lättare att bli dumpad än att dumpa
lättare att spela sårad än att va den som sårade

men även om åren som tonårsflicka var för jävlig så vill jag absolut inte ha de ogjort
kan fortfarade nu när jag plågat mig igenom högarna me böcker gråtit, skrattat, skrattat tills jag gråtit,
säga att jag hade "the time of my life"

avslutnings vis
denna e till dej sandra:





Kommentarer
Postat av: anna

hahaha jag kommer ihåg alla dessa fraser "vi har samlat här idag...." skadat. visst ser man tillbaka på allt som att allt var frid och fröjd. fast det var det säkert inte. och skit lukta det oxå. överallt. blåste vid åkern på vägen till skolan. sicken jävla håla. inte ens ett fik i närheten med normala öppettider. nej, då fick man gå till björkäng. haha minns du det? puss å kram

Postat av: jull

just de herregud, fritids kom o hämta upp oss på motorvägen! fritids hade åxå x antal hatsidor tillägnade sej i min dagbok me.. haha puss

2008-07-30 @ 17:48:18
URL: http://jullbull.blogg.se/
Postat av: anna

a och alla dessa samtal dem skulle ha med mig då? bara för att jag är frispråkig och säger vad jag tycker. nu uppmuntras det, att man skall vara rak och ärlig. men det var annorlunda på sena 90-talet...

2008-07-31 @ 09:19:02
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: jull

haha sena 90 talet, fan va gamla vi e nu då!

rak o ärlig var nog jag inte, minns mest att jag gick o fräste i din o sandras skugga, surpuppor var vi nog alla tre... haha those days!

2008-07-31 @ 09:46:28
URL: http://jullbull.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hahahahaha!!!!

Detta inlägget hade jag missat, hittade det nu...

Så jävla bra!!!

Jag kan inte säga att jag tänker på munka tiden med skratt å fest, mer me ångest å bråk å sne fyllor å alla annan skit!!!

Skulle aldrig gå tillbaka till den tiden om jag så fick 100 miljoner!

Fast er saknar man ju så det gör ont ibland!

Puss på er mina gamlingar, vi kommer alltid va bäst!!! Alla andra kan dra å helvete!!! Hahahahahaha....lite munka-tiden-Sandra där...

2008-07-31 @ 10:42:19
Postat av: anna

hahah bra att man kan minnas allt med att garva alla fall. lol

2008-07-31 @ 11:21:18
URL: http://pann.blogg.se/
Postat av: jull

antar att jag då som nu lever i min egna lilla drömvärld, och därför inte riktigt minns de jobbiga, eller kanske jag helt enkelt förträngt de... hehe de e jag ju ganska bra på att göra har jag hört!

men sandra inte ens 100 miljoner? jag skulle göra vad som helt för de tom sälja min kropp på gatan!

(vem fan skulle betala 100 milj för de????)

2008-07-31 @ 18:10:58
URL: http://jullbull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback