Inflyttning

Äntligen!

Efter en hård vecka som hemlösa har vi äntligen hittat ett hem!

Med tanke på att detta är italien och ett u land inom heminredning så är de väldigt svårt att få tag på en fin  lägenhet.
Men vi har haft tur, inte me utseendet på lägenheten, den e inte mycke att hurra för! Men vi har haft tur me hyresvärd, han e en så kallad "Verner", vilket betyder lite mesig och säger ja till allt vi förelår.
Så nu har vi satt igång med att förvandla vår lägenhet...

Först ut var köket:
Vi har ett väldigt retro kakel i köket som jag bara älskar, me de som utgångs punkt har vi stylat om lite grann.
Till hyresvärden har vi berättat att vi är väldigt förtjusta i matlagning, att vi brukar laga stora middagar för våra gäster:)
Vår matlagnings hörna är inte den största och därför ska vi få åka och välja ut en "arbetsbänk" på IKEA.
Får la se när de händer... vår värd har många järn i elden...

iaf har vi börjat på köket lite smått...

Vårt fina kakel

image109


Before picture:

image110


Målning och vin is the shit:

image111


After pictures:

image112


image113

observera vår kaffebryggare!!



Annars så börjar jag skolan imorron, första lektionen pattern making 2 me en hemsk tysk häxa som lärare..

Var och hämta schemat igår, de har gjort om klasserna en klass e 20 pers och en är 10 pers.
de har tagit två från gamla A klassen och två från gamla B klassen  och satt dom ihop me en massa nytt folk, eller med sex st nya eller nåt... Jag är en av dem! Fatta att jag kommer sakna min gamla klass eller?
Speciellt Mazda och Mallika, vem ska jag nu flumma me?

Mallika jag kommer sakna dej!




De enda som e bra me den nya klassen e att vi e färre elever och får de mer tid me läraren och mindre vänte tid...

CIAO TUTTI

Kommentarer
Postat av: Kajja

Tänkte precis gå in & tjata på att jag ville ha en uppdatering men det behövdes ju inte hohoo!
Hurra vilken nice lya. Så stylish. Så du & Sonny!
Lycka till i skolan i mon.
Taaaack för senast.
saknar dig massa.
Dubbelkärlek till dig

Postat av: anna

å äntligen har ni hittat en lya. 140 kvadrats takvåning antar jag? =) vill verkligen komma ner och hälsa på dig.. ska fanimej göra det också!
Kramar. hälsa sonny

2007-10-11 @ 22:37:33
URL: http://pann.blogg.se
Postat av: anna

ey förresten.. vart tog den fina tygblomman vägen från "before" kortet på bordet? den som var så söt. :P

2007-10-11 @ 22:39:13
URL: http://pann.blogg.se
Postat av: jull

he he tygblomman gömde jag i trappuppgången där den hör hemma:)

2007-10-13 @ 15:37:06
Postat av: hanna

Tjena mina kära vän! vad fint det blir när ni målat och lagt till lite av er egna sköna touch....skitsnygg! Ha det så bra, hälsa sonnyboy!
Kramar i massor! hann

2007-10-13 @ 15:56:52
Postat av: mallis

såå skönt kakel. hoppas ni trivs i lägenheten.
kram

2007-10-14 @ 00:09:46
URL: http://www.malliss.blogg.se
Postat av: Sandra Dee

Fan va händiga ni e...Hoppas du målar klart HELA väggen i köket denna gången bara...(smasken) Hoppas ni ska trivas i erat nya fina hem! Hälsa pojken, puss puss

2007-10-16 @ 18:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback